Spaans, surfen en yoga! - Reisverslag uit Montezuma, Costa Rica van Tessa Dijk - WaarBenJij.nu Spaans, surfen en yoga! - Reisverslag uit Montezuma, Costa Rica van Tessa Dijk - WaarBenJij.nu

Spaans, surfen en yoga!

Door: Tessa

Blijf op de hoogte en volg Tessa

25 November 2008 | Costa Rica, Montezuma

Hallo allemaal!
Dat is weer even een tijdje geleden he? Zit nu alweer bijna een maand in Costa Rica, en de tijd vliegt... Ben hier samen met Anouk en Nanette naartoe gekomen om Spaans te leren. Daarnaast zijn Anouk en ik ook begonnen met surfen, superleuk om te doen. Druk schema alleen, bijna iedere dag om 6.30 opstaan, 4-6 uur per dag met Spaans bezig. De wandeling naar het strand waar we surfen duurt ongeveer 45 minuten (over het strand en veel rotsige bergen), dus dat kost ook veel tijd!
Hebben bijna geen tijd meer om te leren joh! Heb twee weken gesurfd, en 2 botsingen gemaakt, haha! Af en toe ook best eng met die hoge golven achterin. De laatste twee weken ga ik yoga erbij doen i.p.v. surfen, weet ik ook meteen hoe dat is..
Spaans gaat redelijk, maar een echt gesprek voeren is nog wel erg moeilijk, iedereen praat zo snel joh! Maar het gaat vooruit, dus da's mooi...
Verder is Montezuma, het dorp waar we verblijven, erg gezellig. Er is hier 1 kroeg waar iedereen elke avond aan de bar hangt. Erg klein hier, dus je leert iedereen gelijk kennen...
In de weekenden proberen we steeds iets te gaan doen voor 1 dagje. We waren al voor de cursus begon een weekend naar Santa Teresa (een dorp wat bestaat uit 1 lange straat, met een heel mooi strand) geweest, maar toen regende het nog heel hard. Nu is het droge seizoen begonnen gelukkig, lekker weer! Het eerste weekend zijn we gaan paardrijden, had natuurlijk meteen daarna een vieze teek in mijn kont, die er nu uit is met dank aan Anouk... Het tweede weekend wilden we naar een ander dorpje gaan (Malpais. We gingen met zijn 6-en in de bus. Waarna we natuurlijk verdwaald zijn, hoe kan het ook anders. Hebben veel gelopen, zelfs nog gelift, bleek uiteindelijk dat dat hetzelfde dorp is als Santa Teresa, maar dan de andere helft van de straat, haha! Maar we hebben wel gelachen!
Volgende week gaan we naar een natuurpark, voor een wandeling van 5 uur, proberen om niet te verdwalen...
We hebben gezellige mensen in de klas zitten waar we vaak wat mee gaan drinken en kletsen.
Best leuk voor een maand, maar daarna gaan we de caribische kust ontdekken, ws nog een weekje naar Panama, de Bocas eilanden. Ben benieuwd. Hou jullie op de hoogte!
Heb niet zoveel tijd voor een lang verhaal nu, ga even kijken of het lukt om wat foto's te plaatsen nu...
Hasta la vista!!
X-je

• 26 November 2008 - 12:20

Naomi:

Hola chica!

Todo bien?? Zo te horen wel!! Heerlijk zeg! Ga je ook weer terug naar Su? Of blijf je daar?

Leuk dat je ons weer op de hoogte houdt!

Bigi brasa uit koud NL
    xxx

• 26 November 2008 - 13:58

Dorle:

Lieve Tessa,
    Zo te horen heb je het reuze naar je zien. Ook weer prachtige foto's. Je probbert elke minuut van je verblijf daar te genieten, dingen te ondernemen en te doen. Je bent nu aan je vakantie begonnen? Je maakt ontzettend veel mee, dat wordt nog afkicken als je terug bent in Nederland. Hier is het echt herfst, regen, storm, natte sneeuw en kou bij ons en in limburg en de veluwe al echte sneeuw.Ik wens je verder nog heel veel plezier. Liefs van Dorle

• 27 November 2008 - 17:32

Nadine:

Zooww...dat ziet er weer goed uit allemaal! klinkt goed hoor..beetje leren beetje surfen! lekker! geniet ervan nog fftjes! Kus

• 27 November 2008 - 19:02

Natascha:

Hoi Tes,
    Zo te zien heb je het naar je zin.Valt zeker tegen als je weer in nederland bent.Ik zie je dan bij de vrienden van Amstel.Groetjes Natas.

• 27 November 2008 - 19:55

Dirry!!!!:

Meiden!!!!!

Klinkt weer goed allemaal....lees het wel, ik had er gewoon bij moeten zijn!!!!Heb Edith laatst gesproken, die komt binnenkort bij me langs....Gezellig!! Ze blijft ook maar gelijk slapen...ons kennende is dat beter! haha! Heb zin om jullie ook weer gezellig te zien hoor, komt helemaal goed in Nederland!! Nou veel plezier nog daar, groetjes aan Anouk en Nanette en tot snel!! Ik ga aftellen!!! ;)
    xxx

• 27 November 2008 - 20:43

Jessica:

Hoi Tessa,

Zo te lezen heb je het nog steeds fantastisch naar je zin. Gelukkig maar. Morgen ben je jarig en ik wil je vanuit het koude Nederland hartelijk feliciteren!!!!!
    Nog even en dan moet je alweer terug naar Nederland. Geniet nog de komende weken.

Groetjes Jessica, Robert, Stephanie en Niels

• 28 November 2008 - 14:15

Anneke:

Zo Tessie ziet er goed uit daar....Gefeliciteerd he met je verjaardag, vast lekker weer om te feesten. Veel plezier en een leuke dag! Hoe lang blijf je nog daar? Dikke verjaardags kus An

• 30 November 2008 - 11:24

Annelies:

Meiske!
    Heb ik daar toevallig ook wat voetstappen gezet...op het mooie strand van Montezuma! Wat gaaf zeg!!
    Ennuh, Panama, toe maar : jij dacht vast: kan ook nog wel... heel erg leuk allemaal! Stoer dat je daar gaat surfen, is een van de goede plekken!! Anders kun je nog naar Tamarindo... ???
    Heel veel plezier en ik blijf je volgen :)