Gemengde gevoelens.... - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Tessa Dijk - WaarBenJij.nu Gemengde gevoelens.... - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Tessa Dijk - WaarBenJij.nu

Gemengde gevoelens....

Door: Tessa

Blijf op de hoogte en volg Tessa

20 Januari 2009 | Suriname, Paramaribo

Het is nu alweer bijna een jaar geleden dat ik op Schiphol stond. Niet helemaal zeker wetend of ik wel helemaal klaar was voor zo'n heel lang avontuur in een land wat ik niet kende.... Suriname. Maar ik kan jullie 1 ding vertellen: het was geweldig!!
Ik ben echt van dit land gaan houden, heb me helemaal thuis gevoeld. Er zijn hier natuurlijk veel dingen waar ik het soms echt wel heel moeilijk mee heb gehad, zoals het hele zorgsysteem hier, maar dat werd ruimschoots gecompenseerd door alle leuke dingen.. De mensen, de cultuur, het lekkere weer, het lekkere eten, het bijna constante vakantiegevoel, alles!
En nu zit mijn jaar erop en ga ik weer naar huis. Het zo'n dubbel gevoel, ik wil mijn leventje hier helemaal niet missen! Maar begrijp me niet verkeerd, ik heb aan de andere kant ook weer zin om terug te gaan. Naar mijn eigen huis, mijn lieve katties, de familie, mijn vrienden. Eindelijk weer lekker bankhangen met Thieu en Mir, toastjes eten en wijn drinken met Mam, lekker lomp doen met de meiden van het werk, weer lekker scheuren in mijn autootje (maar nu wel met lekkere Surinaamse achtergrondmuziek en de Surinaamse vlag ;-)).
Iedereen thuis heel erg bedankt voor alle lieve reacties, mailtjes, krabbels en belletjes toen ik hier zat, ik zie jullie allemaal heel snel, de 24e land ik weer op Schiphol...
Ik ga weer aan het werk in Nederland, hard sparen voor het volgende avontuur. Wat precies, dat weet ik nog niet... leuke ideeen genoeg!! Maar 1 ding weet ik wel zeker: mijn Switi Sranan, daar kom ik zeker terug!!!

  • 20 Januari 2009 - 16:00

    Simone:

    Lieve Tess,

    wat kan ik me goed voorstellen dat je met gemende gevoelens zit! Suriname is ook een geweldig land. Een ding is zeker ; je hebt geweldige herinneringen aan een mooie tijd en dat neemt niemand je meer af!
    Toch is het ook wel weer fijn dat je terug komt hoor, want we hebben je hier gemist!
    Goede vlucht en tot snel!
    liefs

  • 20 Januari 2009 - 16:33

    Barjan:

    Tot snel!!

    xx

  • 20 Januari 2009 - 18:18

    Astrid :

    Lieve Tes,

    Kun je die vlucht niet omboeken en eerst even naar Spanje komen? Hahaha! Nee, ik weet ook wel dat dat niet gaat. De katten zullen het in ieder geval heel fijn vinden om je weer elke dag thuis te hebben, en het is natuurlijk ook niet minder fijn voor je moeder en al je vriendjes en vriendinnetjes. Ik hoop dat je snel weer helemaal gewend bent en dat je maar gauw kan starten met het maken van nieuwe plannen...zal voorlopig nog wel even blijven bij dagdromen....en hard ploeteren, maar wel fijn dat je zoveel goede herinneringen hebt om op te teren. Hou je taai! En tot schrijfs! xxx


  • 20 Januari 2009 - 18:42

    Mir & Thieu:

    Lieve Tes,
    Hoe blij wij zijn dat je weer terug komt kunnen wij begrijpen dat als je je plekje heb gevonden je eigenlijk niet weg wil.
    We zullen je verblijf hier zo aangenaam mogelijk proberen te maken. :-)
    1 ding weten wij, als je gaat gaan wij met je mee.
    tot over 4 dagen lieverd
    dikke kusssen

  • 20 Januari 2009 - 19:00

    Marlous:

    Hé lieverd,
    Ik snap dat je niet weg wil hoor, je hebt daar dat constante vakantiegevoel en hier moet je weer een beetje in het gareel..ja joh welkom terug in Nederland!!
    Maar...het is hier ook hartstikke leuk hoor..wij zijn er allemaal..wat wil je nog meer haha!
    Geniet er nog heel even van daar liefie, goeie reis en tot heel snel!

    Kus Mar

  • 20 Januari 2009 - 19:05

    Naomi:

    Nou! Ik kan me voorstellen dat het helemaaaaaal niet leuk is om terug te gaan! Ik heb nog steeds heimwee! Gister al even gekeken naar een ticket voor de zomervakantie. Zin om mee te gaan? :D

    xxx

  • 21 Januari 2009 - 05:50

    Nadine:

    He schattie! ben blij dat je dr weer bijna bent hoor!! gezellig!!
    Dikke zoen en tot snel!! geniet er nog ff van de laatste paar daagjes! XX

  • 21 Januari 2009 - 07:13

    Fedhead:

    Gezellie om je weer in het land te hebben!!

  • 21 Januari 2009 - 07:27

    Toon En Helene:

    Hoi lieverd, nou wij hebben er ook zin in om je weer gezellig in de buurt te hebben. Je zult hier wel even aan het weer moeten wennen. We nemen een dikke jas mee naar Schiphol. Tot zaterdag!!!!!!

  • 21 Januari 2009 - 08:30

    Manuela:

    Lieve Tessa,

    Wat ontzettend goed om te horen dat je zo'n mooie tijd hebt gehad. Ik hoop dat je ook hier weer snel je draai gevonden hebt en dat je in ieder geval lang genoeg blijft om af te spreken :)

    Liefs Manuela

  • 22 Januari 2009 - 10:18

    Annelies:

    'T is toch fijn te horen dat het daar zo geweldig is geweest voor je!! Niemand neemt je dit meer af en je bent een heeeeeboel ervaring rijker! Geeft je wel een makkelijker gevoel voor je volgende avontuur natuurlijk, dat geloof ik helemaal!!! Ik kan je helaas niet verwelkomen, maar het komt goed, heus! :)

  • 22 Januari 2009 - 12:23

    Dorle:

    Lieve Tessa,
    Het zit er weer op. Er is een einde gekomen aan je avontuur. Fijn om te horen, dat je het zo naar je zin hebt gehad en dat je in Suriname je zo op je plek hebt gevoeld. Het zijn tenslotte je roots! Het zal enorm wennen worden in het koude Nederland. Bedankt voor je mooie verhalen en foto's, op die manier hebben wij een beetje mee kunnen genieten. Ik wens je een goeie vlucht terug. Liefs van Dorle

  • 26 Januari 2009 - 11:25

    Danielle:

    hee tessa,

    jammer dat je avontuur erop zit. maar wat heb jij een gaaf jaar gehad!!! en het was super leuk om het via deze weg te kunnen volgen.
    kus daan

  • 13 April 2009 - 17:43

    Gerrit:

    Ha Tessa,

    Ik ben van plan om net als jij, een jaartje in Suriname te gaan werken als verpleegkundige. Ik heb in 2007 al stagegelopen in Paramaribo.
    Mijn vraag is: hoe heb jij die baan gekregen? Met wie heb je contact opgenomen? En hoelang duurde het ongeveer voor je zeker wist dat je daar kon werken?

    Alvast bedankt voor je antwoord.
    Groeten
    Gerrit
    gerrit_dollen@hotmail.com

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tessa

Ik ga een jaar naar Suriname om als verpleegkundige te werken in het Diakonessenhuis.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 1775
Totaal aantal bezoekers 37163

Voorgaande reizen:

27 Januari 2008 - 27 Januari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: