Het is hier geweldig!! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Tessa Dijk - WaarBenJij.nu Het is hier geweldig!! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Tessa Dijk - WaarBenJij.nu

Het is hier geweldig!!

Door: Tessa

Blijf op de hoogte en volg Tessa

30 Januari 2008 | Suriname, Paramaribo

Hallo weer!
Ik ben hier nog maar 2 dagen, maar het lijkt al zo lang, heb het prima naar mijn zin. Allemaal leuke gezellige mensen om me heen, gaat helemaal goed hoor!
Ben vandaag op een boottocht geweest, dolfijnen gespot, ze waren natuurlijk veel te snel voor een mooie foto!! Verder naar Nieuw Amsterdam, Frederiksdorp en een oude koffieplantage geweest. Heel mooi allemaal..
Heb steeds maar een half uurtje internet, er is zoveel te doen!!
Ik krijg morgen een rondleiding op de afdeling, ben erg benieuwd! Ze zijn allemaal erg aardig, de mensen van het ziekenhuis die ik tot nu toe heb ontmoet.
Ik moet wel bekennen dat ik toen ik mijn kamer voor het eerst zag echt wel even schrok, heel oud allemaal en helemaal niet zo lekker knus als thuis natuurlijk.. Dacht heel even, wat doe ik hier?? Ben toen maar even gaan uitpakken, even mam gebeld en lekker vroeg naar bed. De volgende dag was dat gevoel weer helemaal over gelukkig, hoort erbij he? Heb alleen koud water, is wel even wennen hoor, duurt ff voor je eraan gewend bent, maar dan kan ik daarna toch ook wel een lange poos blijven staan hoor, heerlijk!! Ben eigenlijk alleen maar op mijn kamer om te slapen op een keihard matras, echt niet normaal!! Maar ik heb nog steeds geen beest ontdekt op mijn kamer, op een paar muggen na. Ze hebben me al flink te pakken gehad joh, mijn hele linkeronderam is rood en dik. Zal vast snel overgaan hoop ik..
Sorry hoor, is een beetje van de hak op de tak he? Ik heb ook zoveel te vertellen!!
We gaan morgen (samen met 2 of 3 meisjes) de jungle in, naar Brownsberg. We gaan daar boven op de berg slapen in een hangmat (moet wel beter zijn dan mijn eigen bed!), worden dan als het goed is wakker gemaakt door de vele brulapen daar. Gaan dan ook de Irene waterval bekijken en misschien wel schommelen op een liaan, dan maak ik een filmpje hoor voor jullie!!
Ga maar weer even een Parbo-biertje drinken, het is de hoogste tijd!!
Leuk dat jullie me zoveel berichtjes sturen!!
Sms-jes heb ik ook ontvangen, heb geprobeerd wat terug te sturen, maar dat gaat niet, jammer!
Volgende keer ga ik wat langer in een internetcafe zitten, dan hebben jullie misschien een iets overzichtelijker verhaal, haha!
Mis jullie toch wel hoor!
X-je Tes

  • 30 Januari 2008 - 03:59

    Tess En Di:

    HI lieve Tessje, wat leuk om al je verhalen te lezen. We hebben nachtdienst, dus je maak ons heel erg jaloers!!! Mischien kan je een nieuwe matras jatten!! Hoe smaakt de bier daar? We zijn blij dat alles goed gaat, maar we missen je wel. We gaan nu met de laaste ronde beginnen!!!
    Veel Liefs Tes en Di xxx

  • 30 Januari 2008 - 07:52

    Barjan:

    Succes met het slapen in de hangmat, goeie tip, probeer diagonaal te liggen!

    xxxx

  • 30 Januari 2008 - 09:23

    Annelies:

    WOW!!! Het klinkt helemsaal goed! Wat onwijs leuk... geniet Tes!En dat biertje... doe er ook een van mij???!! X

  • 30 Januari 2008 - 09:40

    Toon En Helene:

    Fijn dat je al een hoop gezien hebt. Die kamer moet je gewoon wat opleuken met foto's van iedereen, zodat je de wanden niet meer ziet. Ben benieuwd hoe je het ziekenhuis vindt. Zal vast niet zo modern zijn hier.

    xxxjes

  • 30 Januari 2008 - 12:27

    Mir En Thieu:

    fijn dat je het naar je zin heb. Misschien vind je wel een tarzan voor aan de liaan ha ha.
    we zijn jaloers ha ha,
    dikke kus

  • 30 Januari 2008 - 15:56

    Manuela:

    Van de hak op de tak zijn we gewend van je hoor haha! Maar je verhaal klinkt echt super joh! Helmaal goed dat het zo naar je zin is... op wat insecten na dan... Héél erg veel plezier, geniet ervan he lieverd!
    Dikke kusxxx

  • 30 Januari 2008 - 18:59

    Marlous:

    Klinkt allemaal erg goed lieverd, alleen een beetje jammer van dat bed dan..maar goed, daar ben je vast ook wel snel aan gewend..hoop ik!! Ben heel benieuwd hoe het op de afdeling is! Veel plezier meissie en lekker terug brullen tegen die apen hè!!!

    Dikke kus van Mar en René

  • 30 Januari 2008 - 19:05

    Daantje:

    Hey Tess,

    klinkt SUPER allemaal, op je bed na dan haha. je bed heeft als voordeel dat je niet graag uitslaapt, dus altijd VROEG uit de veren!!!!!
    gaaf morgen in een hangmat, ben benieuwd hoe je wakker gaat worden hoor.

    neem namens ons nog een paro-biertje, klinkt goed!!!

    XXxx Bart, Danielle. Fleur & Jolijn

  • 31 Januari 2008 - 12:01

    Anneke:

    Hey lieve Tesje, leuk om over je te lezen! Wel gaaf zeker die dolfijnen! Leuk dat je al wat mensen hebt leren kennen, om vandaag mee op stap te gaan. Hoop dat je lekker slaapt in je hangmat! Er niet uit vallen hoor, best lastig geloof ik om er in te blijven liggen haha. Wel stoer hoor die kouwe douche! Mischien onder de waterval? Ik ga vannacht de nacht in los Tessie en Di af, dus hou ons op de hoogte. Ben benieuwd hoe het maandag is! Xies Joep en An

  • 31 Januari 2008 - 14:35

    Natas:

    Hoi Meid,
    gelukkig heb je het naar je zin,zo te horen lijkt het alsof je er al jaren woont.Geweldig.Ik ben benieuwd hoe het werken daar is,maar volgende week begint het werk leven weer.Nou Meid hou je haaks.
    dikke knuffel.Gr. Natas.

  • 31 Januari 2008 - 20:32

    Ralf & Suus:

    He Lief nichtje,

    Raar hoor je bent nu echt in Surimane. Goed om te horen dat je het naar je zin hebt. Wat dat bed betreft moet je misschien maar snel een bedgenoot vinden met een heerlijke boxspring ofzo haha. Veel plezier in de jungle.

    Heel veel liefs van ons.

  • 01 Februari 2008 - 12:32

    Nadine:

    Hey Tessie!! leuk man die verhalen..nu al!! wil ik ook allemaal doen hoor als ik bij jou ben!! klinkt goed, be jaloers!! Hier alles zn gangetje...is lekker rustig vandaag..echt beter!! heb ook de trap geverfd...eindelijk, goed he!! wordt nog eens wat allemaal!!
    al beetje gewend op je kamertje...al beetje sfeer dingetjes neergezet.. of nog geen tijd voor gehad?
    Nou heel veel plezier maar weer en hoop snel weer wat van je te horen...en je filmpje te zien van je liaanschommelen!!haha!! dikke zoen!! XX

  • 02 Februari 2008 - 10:53

    Hannelore:

    hoi tessa

    wat leuk om te lezen dat je het zo goed naar je zin heb.
    ben ook erg benieuwd naar je jungle avontuur/verhaal.
    met de katten gaat het harstikke goed. beau ligt iedere avond gezellig op schoot. tom ligt meestal op de leuning van de bank en luna heeft het prima naar haar zin boven op de kast.
    veel plezier met alles wat je nog gaat belven.

    groetjes hannelore en pootjes van tom, beau en luna.

  • 03 Februari 2008 - 12:35

    Simone:

    he Tess,

    wat leuk dat je al zoveel gedaan hebt! Hoe vond je Brownsberg? Mooie natuur he? Van die hele grote mega oude bomen en mooi uitzicht over het meer. Nog even een tip: sla de kakkerlak niet alleen op zn kop dood he, dan spuieten de eitjes er aan de achterkant uit en zit je met een hele kolonie (bahhhhhhhhhh)!
    Oh en je kan hele goede antimug lotion halen daar, insmeren hoor want die beesten houden niet op met prikken:(,

    have fun,
    xxx

  • 04 Februari 2008 - 23:34

    Nadine En Wiltine:

    Lieve Tessie!! Wij zitten nu gezellig samen in de nacht en het is heel lekker rustig...sinds lange tijd weer eens! lekker joh!! vandaag dat we je ff texten!! hoe is je eerste dagje aan t werk bevallen? was t leuk en beetje relax?? en al leuke bosnegers versierd?hahaha... ben wel erg benieuwd naar al je verhalen!!
    Hopen snel weer wat te horen van je!! Wij gaan nu maar eens onze lijstjes doen...heb er maar 2!!! joehoooeee!! wiltine heeft er wel 4 ofzo...achhh zielig, zij moet hard werken en ik maar lullen!! haha!
    Nou goed, ik ga je later ook nog ff mailen!! heb nog meer leuks te vertellen!!
    dikke zoenen!! XXX

  • 05 Februari 2008 - 21:14

    Fanny:

    Hee Tessa!
    Hoe waren je eerste werkdagen? Is het veel anders dan hier?
    xxxxx

  • 08 Februari 2008 - 14:06

    Mike:

    Hee Tess! Had je een mail gestuurd, maar volgens mij ben je volop aan het inburgeren daar :) Hoop dat alles naar de zin is.

    Dikke xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tessa

Ik ga een jaar naar Suriname om als verpleegkundige te werken in het Diakonessenhuis.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 120
Totaal aantal bezoekers 37169

Voorgaande reizen:

27 Januari 2008 - 27 Januari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: