werken en zo - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Tessa Dijk - WaarBenJij.nu werken en zo - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Tessa Dijk - WaarBenJij.nu

werken en zo

Door: Tessa

Blijf op de hoogte en volg Tessa

15 Maart 2008 | Suriname, Paramaribo

Hallo allemaal!
Da’s weer een poosje geleden he? Ik moet even heel hard terugdenken wat ik jullie allemaal te vertellen heb hoor, het is erg druk geweest met werken ook erbij... We zijn in ieder geval niet meer de stad uit geweest..
Vanaf begin maart werk ik nu full-time en onregelmatig, heb gelijk mijn eerste nachten gehad. Er was toen helaas bijna niets te doen, na de ronde van het nachthoofd zakt het hele team dan ook onderuit om lekker te gaan slapen. Normaal doe ik dat echt niet, ik wil gewoon alert blijven, maar die eerste nacht trok ik het echt niet meer. We waren dat weekend vrij geweest, zaterdag natuurlijk wezen stappen, maar voor ons doen echt netjes op tijd naar bed (rond 3 uur). Die zondag gingen we met 14 man naar White Beach, supergezellig was dat. Lekker je hangmat mee en een pinahut huren, Damaru (de plaatselijke Jan Smit, maar dan heel veel leuker natuurlijk!!!) zou komen optreden die dag daar, dus we moesten wel vroeg erheen wilden we nog een mooie hut hebben.... Eenmaal daar lekker luieren in de matten, beach-ballen, surinaamse strandspelletjes en natuurlijk Capoeira oefenen. Daar durf ik het een stuk beter, maar die radslag heb ik nog steeds niet helemaal onder knie hoor, haha! Ik heb die dag wel mijn eerste salto gemaakt!!! Wel met veel hulp en de landing was niet helemaal wat het moest zijn, maar daar wordt aan gewerkt. Wij waren de eerste vrouwelijke bakra’s die dat ooit hebben gedaan, dus we waren best trots op onszelf....
Maar dus even weer over die nachten.. De eerste nacht had ik dus ook af en toe mijn ogen dicht... Je werkt hier van 21.15 tot 8 uur ongeveer, best een lange ruk dus. En als er dan weinig te doen is is het zeker niet mijn favoriete dienst hier.. Mijn eerste avonddienst heb ik ondertussen ook gehad, da’s echt een heel stuk beter te doen, van 14.30 – 22.00 uur! Heerlijk uitslapen en je kunt na je dienst nog wat gaan doen ook!! En we hadden zowaar best veel te doen in die dienst, dus dat ging prima! Verder gaan de dagdiensten nu ook een stuk beter, ben soms de enige gediplomeerde, dus dan verveel je je ook niet. Erger me al steeds een beetje minder, maar het blijft wel hoor... Maar het team is wel heel leuk, we hebben ws eind april een personeelsuitje, een bosbivak!! Gaan we soort van picknicken in de jungle geloof ik, leuk, ben benieuwd hoor!
Verder is Mariska, de eerste van ons groepje van 4 vorig weekend vertrokken naar huis, heel jammer... Ze zou eerst zaterdag vertrekken, en die dag had ik dagdienst, dus de vrijdag niet zo laat gemaakt en afscheid genomen. Die zaterdag zouden we dan met zijn 3-en de stad ingaan, loop ik naar de taxi zit Maris er gewoon nog in. Moest wel even heel goed kijken, snapte er niets van. Ze hadden me niets verteld over de vertraging van 24 uur (!) die Maris haar vliegtuig opgelopen had, dus dat werd nog een laatse avond met ons groepje!!! Die zondag ging ze echt, het regende de hele dag echt pijpestelen, echt een sombere baaldag. Hebben lekker Alles is Liefde gekeken op de laptop...
Het is nu zaterdag, vanavond hebben we een bbq gepland met de hele capoeira groep, de laatste avond van Susan alweer... Ze vertrekt rond 2 uur naar het vliegveld en gaat dan vroeg
in de ochtend vliegen, weer eentje minder... Jammer hoor.
Afgelopen week heeft het hier echt heel hard geregend, het water stond tot mijn knieen!! Echt niet normaal meer hoor! Heb er nog wel foto’s van gemaakt, maar dat komt niet zo goed over, het lijkt dan veel minder dan het eigenlijk was... Zal van de week even weer wat foto’s plaatsen..
Verder gaat alles hier gewoon zijn gangetje, ik werk gewoon natuurlijk. Daarnaast de Capoeira 2 of 3 keer per week, en heel misschien ga ik hier op Spaanse les. Dat is hier de tweede taal op school, dus dat moet te doen zijn... Als je hier een vrije dag hebt en het is lekker weer dan heb je ook wel gelijk een vakantie gevoel, zo fijn!
Heb jullie niet zoveel meer te vertellen nu, dus ga er weer mee op houden...
Iedereen weer heel erg bedankt voor alle leuke en lieve berichtjes!
Heb jullie valentijnskaart nog ontvangen hoor, heel leuk! Brieven doen er ongeveer 2 weken over hierheen... Heb begrepen dat er ook een pakketje onderweg is, spannend!!! Ben heel erg benieuwd!
Hele dikke knuffel uit Paramaribo!!!

  • 15 Maart 2008 - 18:24

    Joz:

    Leuk leuk leuk! Ja daaaaaaag dan heb jij een voorsprong op mij. Dan moet ik ook maar snel op Spaanse les.

    xxx

  • 16 Maart 2008 - 09:57

    Barjan:

    Dos cervesa porvafor. Spaans is zeker een leuke taal ik zou zeggen do it!!

    Leuk om weer wat te horen en blij dat het goed met je gaat!!

    Succes met de slaperige nachtdiensten. hihi

    -x-X-x-

  • 16 Maart 2008 - 10:44

    Simone:

    he Tes,

    erg leuk om zo af en toe wat van je te horen. Kijk uit als het zo geregend heeft voor de gaten in de weg, die zie je dan niet meer en je kan hard vallen....(geen ervaring mee,lijkt maar zo :) )Wel lekker op even af te koelen he zo'n bui. sterkte met je nachten in het hospitaal!
    xxx

  • 16 Maart 2008 - 12:52

    Mike:

    hmmm, spaanse les gehad in Salamanca.. Waren vooral katers hoor! ;) Leuk dat alles goed gaat en zie dat je wel veel lol hebt.
    Dikke knuffel en have fun!

  • 16 Maart 2008 - 13:01

    Marlous:

    Hé lieverd,
    Wat maak je toch een hoop leuke dingen mee joh! Is je geld nog niet op door al dat stappen haha! Ben blij dat je team op je werk zo leuk is (maar niet zo leuk als bij ons hè haha). Die valentijnskaart van ons hangt toch wel boven je bed hè! Hang in there babe!

    Kus Mar

  • 16 Maart 2008 - 14:05

    Annelies:

    WWWoooooWWW, kan niet anders zeggen.... X

  • 16 Maart 2008 - 16:52

    Natas:

    Hoi Tes,
    is weer en tijde geleden dat ik jou geschreven heb.sorry.Ik had even en minder leuke tijd.Maar dat schrijf ik jou later wel.Ik vind het allemaal wel erg spannend hoor.Nou als je spaans leert zou dat mooi meegenomen zijn kan je hier ook goed gebruiken.Hier regent het maar weer als en tiet,dus klaag niet over regen bij jullie.Meid hou je haaks.
    dikke knuffel.
    Natas

  • 17 Maart 2008 - 15:07

    Auke:

    Heej Tessa!
    Leuk je verhalen op je site te lezen! Klinkt allemaal erg tof, en op je foto's te zien ben je ook al lekker bruin!
    Veel succes met je nachtdiensten..en veel plezier met alle toffe dingen die je allemaal doet. Worden we wel jaloers van in Nederland...

    Liefs x Auke

  • 18 Maart 2008 - 00:54

    Nadine:

    Hey babe!! leuke verhaaltjes weer...heb zo'n zin joh!! wil die salto wel eens zien van je!!
    XXies

  • 18 Maart 2008 - 12:16

    Casper:

    Een beetje slapen tijdens de nachtdienst kan volgens mij niet al te veel kwaad. Kan me wel voorstellen dat het heel lange nachten zijn als er niet veel te doen is. Hebben ze geen Surinaamse spelletjes die je de hele nacht kan doen. Verder klinken je verhalen meer naar vakantie dan naar werk, dus dat is in ieder geval goed.

    Groetjes Casper

  • 22 Maart 2008 - 02:51

    Anneke:

    Hoi Tesje,
    leuk joh dat capoeira ben benieuwd, heb je daar nog geen leuke foto`s van? Tes in actie! Tis hier ook lekker aant regenen.Klinkt goed die nachies, wordt je lekker gaar van zeker? Heel veel plezier en werkze he dikke knuf van Anneke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tessa

Ik ga een jaar naar Suriname om als verpleegkundige te werken in het Diakonessenhuis.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 117
Totaal aantal bezoekers 37181

Voorgaande reizen:

27 Januari 2008 - 27 Januari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: