update - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Tessa Dijk - WaarBenJij.nu update - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Tessa Dijk - WaarBenJij.nu

update

Door: Tessa

Blijf op de hoogte en volg Tessa

26 Maart 2008 | Suriname, Paramaribo

Hallo allemaal!
Hier weer even een kort berichtje van mij...
Afgelopen zaterdag was het Holy Phagwa, een Hindoestaans feest waarbij iedereen bekogeld wordt met poederkleurstof en verf. Ik snap nog niet helemaal wat er nou precies gevierd wordt, maar het heeft ermee te maken dat het goede het kwade overwint.. Was erg grappig (zie foto’s)!
Helaas viel er op een gegeven moment een meisje van 8 flauw en die kwam niet meer bij. Leek op epilepsie. Ze kwam uit een tehuis, dus er was niet veel over haar bekend. Wel dat ze inderdaad onder behandeling stond van een neuroloog. Na een kwartier vroeg ik of er al een ambulance gebeld was omdat het te lang duurde, hebben ze gedaan. Duurde heel lang, bleek dat eerst de politie komt kijken of het nodig is dat de ambulance langskomt of niet!!! Ik zei, dan zetten we haar in de auto en we rijden nu naar de spoedeisende hulp, maar dat durfden ze niet, dan zouden ze de politie op hun dak krijgen! Zulke dingen zijn wel echt heel erg hier... Het heeft in totaal zeker 3 kwartier geduurd voor ze opgehaald was...
Het feest was daarna meteen afgelopen...
Verder hebben Anouk en ik met de pasen allebei gewerkt. Helemaal niet veel gedaan in de tussentijd, heb in de afgelopen 12 dagen 1 dag vrij gehad... Gelukkig heb ik na morgen 3 dagen vrij, heerlijk weekend vieren!
We hadden het plan om een auto te kopen hier, maar de prijzen zijn hier echt superhoog in vergelijking met je salaris. (Even om je een voorstelling te maken: ik moet hier 1 uur werken om een pot appelmoes te kunnen kopen.) Zijn een beetje gaan zoeken, maar gaat ws niet lukken. Misschien dan toch maar een brom, zoals het hier heet.
We zijn ook de zusterflat een beetje zat, je hebt hier niet veel vrijheid. Kunt niet gewoon even gezellig thuis zitten met vrienden, geen keuken, altijd langs de portier, wordt na twee maanden gewoon een beetje vervelend, dus zijn op dit moment ook druk op zoek naar een huis, maar ook dat is gewoon heel duur hier, maar even kijken hoe het loopt...
Maar ja, dat was wel weer genoeg gezeur voor vandaag, haha! Verder heb ik het hier echt naar mijn zin hoor mensen!!!
Ga nu naar die twee meisjes die nog in het guesthouse zitten waar Susan en Maris ook zaten, we gaan daar eten... En ze hebben daar draadloos internet dus kan mooi weer even een verhaaltje plaatsen dan...
Hoop volgende keer betere nieuwtjes te hebben, hou jullie op de hoogte!

Bigi brasa!!

p.s. heb nog even wat foto's geplaatst bij het vorige bericht, alleen de ondertitels zijn bijna niet te ontcijferen, veel plezier ermee!

  • 26 Maart 2008 - 22:35

    Barjan:

    Wij waren vorig jaar net een dag voor Holy uit India vertrokken anders hadden we er ook zo uitgezien...hmmm toch beter van niet. Gezellig dat je volgend jaar naar Texel komt! BIj de Appie gaat het echt uitstekend ik heb het erg goed naar mijn zin. Jij ook dus, ik hoop dat je nog een leuke stek kan vinden en/of een coole brom.

    -x-

  • 27 Maart 2008 - 07:56

    Simone:

    he Tes,

    wat een foto's zeg en wat zieleig van dat meisje. Hoop dat je een leuk huiske vindt!
    xxx

  • 27 Maart 2008 - 15:14

    Helene:

    Wat een aparte make-up. Je bent nu zeker door je snoetepoetsers heen.

  • 27 Maart 2008 - 20:17

    Suus En Ralf:

    He tes,

    Goed om te horen dat je het nog steeds naar je zin hebt. Lijkt me inderdaad wel een cultuurschok om te merken dat het 3 kwartier duurt eer er hulp komt. Ik hoop voor je dat je snel vervoer kan regelen en een andere woonruimte vind. Als je nog bijzondere wensen hebt, moet je maar een mailtje sturen, dan stuur ik het naar je op. (denk aan de snoetepoetsers ofzo haha)

    Liefs

  • 29 Maart 2008 - 14:24

    Anneke:

    Hoi Tesje, leuke foto`s joh!! Ziet er echt goed uit, gaan we dat hier ook een keertje doen? Ha ha. Echt leuk dat je het zo naar je zin hebt, lekker stappen het weekend!Veel plezier kussies An

  • 29 Maart 2008 - 21:00

    Annelies:

    heeej, ziet er heel fijn uit zo met die vlekkies! Een huis daar...zo, Tes hoe lang ga je wegblijven dan???
    Ik heb in alle luxe van de week een lastminute naar Kos geboekt, moeten ons laatste half jaar hier toch maar ff onderbreken, toch?? En dan bijna (het is al aftellen...)weg... Doe een x aan Arjan en voor jou natuurlijk ook en tot later he?! X Annelies

  • 30 Maart 2008 - 13:49

    Dorle:

    Lieve Tessa
    Je hebt het naar je zin zo te zien en te horen (behalve dan, dat je een uur moet werken voor een pot appelmoes, je lust het wel hoop ik anders ben je helemaal in de aap gelogeerd). Ben je nog meer familie tegengekomen? Gek idee zeker. Ik wens je verder veel succes en veel plezier op je vrije dagen. liefs van Dorle

  • 01 April 2008 - 01:38

    Nadine:

    Ziet er goed uit hoor Tessje! heb zo geen make-up meer nodig!!
    XXXXXX

  • 07 April 2008 - 04:54

    Susan:

    Wat ziet dat er fantastisch uit zeg, echt hele vette foto´s.. Heb volgens mij wel een topfeestje gemist hahah. Wel een beetje balen dat je al zoveel dagen achter elkaar moest werken, das toch niet normaal.. Hoop wel dat jullie werktijden een beetje gelijk lopen, dat jullie in ieder geval samen kunnen stappen enzo hahah..

    Dikke zoen

  • 07 April 2008 - 20:54

    Tessa:

    Heey Tessie, staat je goed joh, moet je iedere dag doen hahaaha, misschien wordt het mode.
    Ben benieuwd of je een leuk huisje en een mooie brom vind. Jammer had wel ff met je willen crossen op dat ding.
    Geniet ervan he.
    Kusje Tes P

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tessa

Ik ga een jaar naar Suriname om als verpleegkundige te werken in het Diakonessenhuis.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 132
Totaal aantal bezoekers 37174

Voorgaande reizen:

27 Januari 2008 - 27 Januari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: