nieuwe adres - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Tessa Dijk - WaarBenJij.nu nieuwe adres - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Tessa Dijk - WaarBenJij.nu

nieuwe adres

Door: Tessa

Blijf op de hoogte en volg Tessa

20 April 2008 | Suriname, Paramaribo

Hallo lieve mensen in Nederland!

Weer even een kort berichtje uit het warme Suriname!!
Kort, want heel veel heb ik eigenlijk nog niet te vertellen....
Ben vorige week met mijn collega’s naar Bosbivak geweest, een afdelingsuitje! Omdat er een aantal mensen hadden afgezegd was er ineens plaats over in de bus, dus zijn Anouk en Dirry gezellig mee gegaan.
Ik dacht eerst, we gaan picknicken in het bos of zo, maar er is hier dus een plek die echt Bosbivak heet, werd er hard om uitgelachen op mijn werk, haha!
Het is een meer waar je kunt zwemmen en relaxen. Het ligt op een goed uur rijden van de stad, achter Zanderij (het vliegveld) ergens na een militaire basis, daar moet je eerst doorheen. Het is een cola-kleurig meer met een bruggetje eroverheen, een paar hutten eromheen en een strandje van kleine steentjes en eromheen bos. Iedereen had eten meegenomen, en niet zo’n klein beetje ook, de tafels stonden er helemaal vol mee! En veel collega’s hadden hun kinderen mee, leuk om die nu ook eens te zien allemaal.
We hebben lekker gezwommen, was wel erg koud water hoor! En natuurlijk nog even het bos ingegaan. We zitten nu weer dicht tegen de regentijd aan, en dan zijn er in het bos ontzettend veel steekvliegen, wisten wij veel... Zijn dus helemaal lek geprikt daar, en dat doet nog zeer ook, die steken voel je echt goed! Die wandeling duurde dus niet zo lang...
Was een hele gezellige dag, zie foto’s!
Verder zijn we nu erg druk met de Salsa, dat wordt steeds leuker, had echt niet verwacht dat ik het zo leuk zou vinden. We zijn met een kleine groep, dus da’s wel lekker. Beginnen elkaar nu ook een beetje te leren kennen, is wel gezellig..
Op 12 mei begint onze eerste Spaanse les, heb ik zoveel zin in!
En we gaan 29 april al verhuizen, ons nieuwe adres is:
Kibrimistraat 13
Paramaribo.
Aan postcode’s doen ze hier niet, lekker makkelijk he? Als er nog iets onderweg is naar het ziekenhuis krijg ik dat ook wel hoor. Het ziekenhuis hier is zo klein, iedereen kent je bij naam. De post wordt soms gewoon naar mijn afdeling gebracht!
Werken wordt steeds leuker, draai nu helemaal mee. Draai vaak oudste diensten. Vandaag als enige verpleegkundige met verder alleen maar hulpen. Dan is het wel aardig druk, maar ja, dan vliegt de dag wel, en da’s wel fijn.. Ik snap nu ook gewoon hoe ik hier iets kan regelen en zo, kan gewoon helemaal zelfstandig alles doen.
Heb verder niet veel nieuws. In mijn volgende bericht hoop ik meer te kunnen vertellen over ons project in de binnenlanden. We hebben ergens volgende week een afspraak met iemand die daar werkt, spannend! Soort sollicitatie op het terras!
Dat was het weer voor nu dan....

Nog even een paar dingen voor sommige mensen:
Jessica en Robert: Gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoontje Niels! Ben benieuwd naar de foto’s! Een hele fijne tijd toegewenst!
Jen en Den: Jullie gefeliciteerd met de trouwerij! En veel succes met de laatste loodjes!!!
Dorle: Wat leuk dat je mijn site leest! Groetjes aan iedereen daar!

Hele dikke knuffel!!!

  • 20 April 2008 - 19:38

    Mir En Thieu:

    Nou het verhuiskaartje is al onderweg ha ha. Is het pakketje er al?
    Hier alles prima, de zon schijnt lekker en het is een aangenaam tempratuurtje.
    veel plezier...met alles :-)
    dikke kus

  • 20 April 2008 - 19:54

    Nadine:

    Zooo..ziet er goed uit joh! das nog eens leuk zo'n teamuitje! en wat is je haar alweer lang!! Ik beloof dat ik naar je nieuwe adres meer kaarten zal sturen;-)
    Knuffel!!X

  • 20 April 2008 - 20:11

    Simone:

    he Tes,
    ziet er leuk uit, ennuh: wat zie jij er goed uit!:) Krijg bijna soort heimwee na al die verhalen en foto's ....
    xjes en dikke knuffel

  • 21 April 2008 - 12:33

    Inge:

    Wat een gezelligheid allemaal, ik wil ook in Suriname gaan werken op die manier! Ook echt tof dat je zoveel verantwoordelijkheid in het ziekenhuis krijgt. Zou je ooit terug kunnen naar Nederland, waar alles zo veel specifieker is ingedeeld?
    Ik geniet van je verhalen Tessa en de foto's zijn verhaaltjes op zich. Wanneer komen de Salsa actiefoto's?
    Hier gaat alles zo z'n gangetje. Ik ben vanwege het voorjaar ofzo enorm in m'n huisje bezig met verven en veel zooi weggooien enzo, hahahah, beetje Truus de Mier. Ik heb trouwens zo'n donkerbruin vermoeden dat ik rond Koninginnedag Jos tegen het lijf ga lopen. Laura heeft weer een Engelse Punkband uit Engeland op bezoek. Jeez, wat een lange reactie zo zeg. Ik zal je snel een goeie mail sturen. Ik ga m'n best doen!!!
    Dikke kus!

  • 21 April 2008 - 15:43

    Ingeborg:

    Hi!!

    Super hoor! Nog steeds werken combineren met leuke dingen, kan niet beter.

    Ik ben inmiddels aangekomen bij mijn zusje in Argentinie...zelfde continent, maar niet echt in de buurt, haha. Na een aantal dagen in Buenos Aires geweest te zijn zitten we nu in Iguazu bij de watervallen. Lijkt me echt super, gaan we morgen naar toe, heb er echt zin in om lekker de natuur in te gaan.

    Spreek je snel weer.

    Kus,
    Ingeborg

  • 22 April 2008 - 09:29

    Marlous:

    Wat goed allemaal zeg..dat is zeker nog eens een team-uitje, daar zijn wij niks bij met onze strandbbq, o als je zit hebt, 4 juli in 's Gravezande!! Haha! Wat fijn dat je het zo goed hebt joh!
    De kaartenh naar je nieuwe stulpje komen eraan hoor!! Ben benieuwd naar je huissie!!

    Geniet ervan lieverdje,
    kus Mar XXX

  • 23 April 2008 - 15:46

    Anneke:

    Wat heb je weer een leuke dingen gedaan, en super dat je gaat verhuizen! Ga je ook nog koninginnedag vieren ha ha? Leuk dat het op je werk zo goed gaat, straks wil je dr niet meer weg. Leuk al die foto`s kunnen we toch een beetje kijken wat je er allemaal doet. Dikke kus An

  • 23 April 2008 - 22:10

    Birgit:

    Hola Tessa, wat leuk om steeds weer te lezen wat jullie doen en hoe goed het gaat. Super dat je spaans en salsa gaat leren. Kan je ons volgend jaar les geven!!! Als ik als de mooie bruine kindjes zien, moeten wij met Paola en Katerine zeker een keer naar Suriname.
    Hier gaat ook alles prima. Krijgen overmorgen (eindelijk) weer visite vanuit Nederland.
    Ga lekker genieten en wij verheugen ons al op jou volgende bericht....en veel success met verhuizen
    Dikke knuffel van Birgit, Ben, Paola en Katerine

  • 28 April 2008 - 23:49

    Annelies:

    Wow, woon je nu samen met de meiden in het gekochte huis? Het ziet er zo mooi uit allemaal!! Om jaloers op te worden Tes! Heel leuk en die stapfotoos ook steeds, leuk!! Ben zelf net terug ui Griekenland, was ook precies een goede zon-week aangezien het daar ook allemaal niet zo zonzeker is in deze tijd...ik hoop nu op een hele relaxte zomer hier.....zonder steekvliegen... :)

  • 02 Mei 2008 - 19:50

    Lucas:

    Dag Tessa,

    Ik ben via Google op jouw site terechtgekomen. Ik ben mij namelijk aan het oriënteren om in het Diakonessen ziekenhuis te gaan werken voor een aantal maanden. Zelf werk ik nu op een hartbewaking. Ik kan echter nergens een e-mailadres vinden waar ik mijn vraag kan neerleggen. Weet jij misschien een e-mailadres waar ik mijn vraag naar toe kan mailen?

    Bij voorbaat dank,

    Lucas van Loenen
    4youreyesonly@wxs.nl

  • 21 Mei 2008 - 17:46

    Irene:

    Ik had een poosje niet gekeken op jouw site, nu weer bij, het is allemaal ongelooflijk leuk, al die dingen die je meemaakt. Weer lekker verder genieten van alle nieuwe ervaringen en belevenissen.
    Groejes,
    Irene

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tessa

Ik ga een jaar naar Suriname om als verpleegkundige te werken in het Diakonessenhuis.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 242
Totaal aantal bezoekers 37175

Voorgaande reizen:

27 Januari 2008 - 27 Januari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: