Een eigen huis!!! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Tessa Dijk - WaarBenJij.nu Een eigen huis!!! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Tessa Dijk - WaarBenJij.nu

Een eigen huis!!!

Door: Tessa

Blijf op de hoogte en volg Tessa

05 Mei 2008 | Suriname, Paramaribo

Fawaka!!!
Hoe gaat het in Nederland? Ik heb gehoord dat het nu een beetje zomers aan het worden is, lekker hoor, zitten alle terrasjes al vol?
Hier is het ook nog heel lekker weer steeds, gelukkig maar, heb echt zo geen zin in die stomme regentijd van straks... Maar ja, nix aan te doen he? Ik heb een mooie felgele regenponcho gekocht voor als ik straks naar mijn werk ga fietsen... Als het goed is heb ik ergens deze week mijn fiets, hij zou er eigenlijk afgelopen vrijdag al zijn, maar de boot heeft vertraging gehad, die is als het goed is zondag aangekomen in de haven.
Ik heb van de week een mooi pakketje gekregen van Mir en Thieu (dank jullie wel, echt superleuk!!!!), dat is helemaal goed aangekomen, heeft niemand in zitten neuzen, dus heb er wel vertrouwen in dat ik ook mijn fiets krijg.
We hebben hier goed Koninginnedag gevierd. Vanaf een uurtje of 17.00 waren op een straatfeest in de stad, bij het enige oranje huis in die straat, toevallig! Iedereen was in het oranje, zag er echt leuk uit. Wij hadden geen oranje kleding mee, maar gelukkig konden we van anderen een shirtje lenen. Daarna zijn we naar een feest gegaan op een pier waar de Hermes House-band kwam optreden, lekker heel de nacht gedanst! We hebben daar ook haring gegeten, lekkere bitterballen, stroopwafels en andere Nederlandse hapjes, was wel weer even lekker zeg! Omdat het een Nederlands feest was was er alleen geen Parbo-bier, alleen Heineken, beetje jammer wel :). Ik mis eigenlijk niets van het eten hoor, alleen de melk!!! Na een avondje stappen zou ik echt wel een lekker glas melk willen drinken, en nog één en nog één :). Moet ik nog even op wachten....
We zijn ondertussen verhuisd naar ons eigen paleisje, echt heerlijk. We hebben zoveel ruimte!
We hebben in die korte tijd dat we hier nu zijn toch best nog wel veel spullen verzameld, kwamen allemaal met 2 of 3 tassen aan, nu moesten we gewoon 2x rijden om alle spullen hier te krijgen! Hebben natuurlijk ook niet echt handig ingepakt, maar alles ergens in gegooid... Maar we zijn er, en het is fijn!!! We hebben hier twee verschillende voltages stopcontacten, 110 en 220. Hadden een waterkoker gekocht, handig natuurlijk. Hadden hem alleen in een 220 gestopt, vonden al dat ie zo lekker snel was, die is nu dus overleden.. Moeten we nog een beetje op letten.
Hebben hier ook bezoek gehad van een hele gore spin, hij staat op de foto. Die lag gewoon daar op de grond, ik dacht dat ie dood was, zo ziet het er toch uit? Staat ie ineens op en gaat ie onder de tafel door rennen. En dan staat ie echt heel hoog op zijn poten, schrok me helemaal wild natuurlijk, dat snappen jullie wel. Toen hij weer net deed alsof ie dood was heb ik er snel een bakje overheen gezet. Kregen die avond vrienden op bezoek, dus die hadden een mooi klusje! Verder ook van die gore kakkerlakken, van wel 5 cm groot! Die vliegen soms gewoon door de kamer, gadver! Vorige week hadden we het bij de Salsa les, er lagen er een stuk of 5 plat op hun rug, en de rest van de zwerm vloog over ons heen en tussen ons door, was wel onhandig dansen op die manier, haha! Kan er wel steeds een heel klein beter tegen hoor, als ze maar niet in mijn huis zitten al die vieze beesten...
Nu ik dit aan het typen ben komt de regen ineens met bakken uit de lucht, denk dat de grote regentijd nu toch wel een beetje gaat beginnen... Maar gelukkig hebben we hier een lekker balkon waar we droog kunnen zitten!
Zaterdag hebben we onze house-warming gehad, was supergezellig. Lekker kip van de bbq erbij en lekkere pasta-salade, gevulde eieren en pannekoeken, hmmm! Uiteindelijk hebben we om 4 uur de laatste gasten eruit gebonjourd.
Ik heb nog geen nieuws over ons binnenland-project, we hebben deze week een afspraak met iemand daarover.
Maar wel een ander leuk nieuwtje: we gaan op vakantie! Anouk, Dirry, Irvin en ik vliegen op 1 augustus om 6.00 uur ’s ochtends naar Trinidad!!! Daar gaan we een week de boel verkennen en daarna nog een weekje genieten van de bounty stranden op Tobago. Heb er nu al zoveel zin in!! We komen 15 augustus laat in de avond terug, we hebben dus echt 15 volle dagen daar, lekker!
Vanavond weer de nacht in, en dat na 4 vrije dagen, bah... Maar gelukkig gaan we volgend weekend alweer iets leuks doen: met zijn 4-en naar Nickerie, Nanet gaat ook mee (kennen we van de zusterflat). Gaan een autootje huren en die kant op, leuk! Dat horen jullie de volgende keer weer!
Gaan nu lekker even een broodje knakworst eten...
Tot de volgende keer!
Bigi brasa!

P.S. Ik had heel mooi al mijn foto's op de goede volgorde gezet, maar het is niet goed gegaan, alles is door de war geklutst.... Maar jullie snappen het vast wel toch? X-je
En nog een P.S. Ik kan niet meer foto's plaatsen dan dit, kon maar tot de honderd gaan, dus wie meer wil zien... :)

  • 05 Mei 2008 - 11:33

    Simone:

    wat een leuk huisje tes! gaaf hoor. Wat is die spin vies zeg...........jak, das het enige nadeel van daar he, die insecten enzo...heel vervelend,vooral ook die stomme kakkerlakken die overal heen vliegen (of op je vliegen) maar goed de rest maakt het weer helemaal goed he? geniet v alles,
    dikke kus

  • 05 Mei 2008 - 16:43

    Mirjam En Thieu:

    hey, heb jij ineens meer foto ruimte..
    dikke kus

  • 05 Mei 2008 - 23:14

    Annelies:

    Zo, zie dat het oranje aldaar ook goed werkt ;) Wat een GROOT huis!! Niet normaal! :) Om blij van te worden en met dat balkon moet je zeker de regentijd doorkomen meissie!! Haha, die spin dan!
    Dat ie nog kon lopen... Lees dus dat het allemaal prima gaat daar. Het is hier inderdaad warmer aan het worden en heel fijn... Het gaat al opschieten voor ons ook, gelukkig! Bijna tickets geregeld alleen grote gedeeltes zijn niet bereisbaar nu, niet safe. Maar we gaan het zien. Blijf schrijven Tes! Helemaal leuk! X

  • 06 Mei 2008 - 03:41

    Nadine:

    ziet er goed uit joh!! vooral die spin...ieeee...!! maar alleen jouw slaapkamer staat er niet bij..ben ik ook wel benieuwd naar!! tot snel!! kussss xx

  • 06 Mei 2008 - 14:06

    Inger:

    Hey Tesje!!!!

    Beter man!!! Echt een relaxed huis!!! Alleen mis ik een foto van jou kamer!!!HiHi!!! Ook lekker een vakantie geboekt, las ik. Leuk..ff lekker weg!!!
    Ziet er goed uit allemaal!!!

    X

  • 06 Mei 2008 - 17:38

    Suus En Ralf:

    He Tes,

    Goed om te horen dat het nog steeds goed met je gaat. Je ziet er stralend uit op de foto's. Was van het weekend een kookprogramma wat in Suriname was opgenomen. Heb een beetje een idee gekregen hoe het er uitziet in Paramaribo en het ziet er leuk uit. Een collega gaat over een paar weekjes ook naar Suriname en heb gezegd dat mijn nichtje op het plein capoeira (zoiets) doet haha. Wie weet ziet hij je wel.

    Liefs van ons

  • 08 Mei 2008 - 16:31

    Dorle:

    Lieve Tessa,
    Je huisje ziet er leuk uit. Lekker groot balkon, daar zit je waarschijnlijk de meeste tijd als je thuis bent. Alleen een beetje lastig douchen met die wasmachine! Je hebt het erg naar je zin als ik je berichten lees. Je maakt ook veel mee. Je hebt geen tijd om heimwee te krijgen. Het lijkt me een prachtig land. Behalve die vieze steek-insekten, vliegende kakkerlakken en die nepdodereuzenspinnen. Je kijkt elke avond voordat je in bed stapt toch wel of alle insekten uit je bed zijn gestapt!In Nederland is het ook prachtig zomerweer, volop genieten. Je weet tenslotte nooit hoelang het duurt. Ik ben druk bezig in mijn moestuin met spitten en plantjes in de grond zetten. Het is heerlijk ontspannend. Helene en Toon zijn een paar weken terug nog bij ons geweest. Ik hoorde dat ze je fiets opgestuurd had, had nog veel voeten in de aarde. Ik ben benieuwd wat er nog aan zit als jij hem krijgt, ha,ha,ha. Dit was weer een bericht uit het zonnige Leiden. Veel plezier verder, dikke kus en knuffel van Dorle.

  • 10 Mei 2008 - 10:30

    Marlous:

    Goed huis man, lekker alles voor jezelf, goed geregeld joh! En wat een groot balkon, daar kan je inderdaad goeie feessies houden!! Ben jaloers haha!! Blij dat je het zo goed hebt joh! Geniet ervan meissie!!
    Kus XXXX

  • 11 Mei 2008 - 08:46

    Toon En Helene:

    We waren denk ik net zo blij als jij dat alles is aangekomen. Verheug me al op jullie eerste fiets foto's. Ik zie ons al lekker in de hangmatten liggen als we in oktober komen, zalig. Ben nu aan het pakken voor Rhodos, weer lekker op het laatste moment, zweet staat op mijn rug. Hoop dat we een internetcafe vinden daar.
    Dikke kus en knuffels.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tessa

Ik ga een jaar naar Suriname om als verpleegkundige te werken in het Diakonessenhuis.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 1293
Totaal aantal bezoekers 37176

Voorgaande reizen:

27 Januari 2008 - 27 Januari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: