Vakantie Trinidad en Tobago - Reisverslag uit Port of Spain, Trinidad en Tobago van Tessa Dijk - WaarBenJij.nu Vakantie Trinidad en Tobago - Reisverslag uit Port of Spain, Trinidad en Tobago van Tessa Dijk - WaarBenJij.nu

Vakantie Trinidad en Tobago

Door: Tessa

Blijf op de hoogte en volg Tessa

20 Augustus 2008 | Trinidad en Tobago, Port of Spain

Hallo allemaal!
Ik ben weer terug van de vakantie, en het was heerlijk!!
We zouden met zijn 4-en gaan, Anouk, Dirry, Irvin en ik. Op de dag voor we vertrokken bleek het paspoort van Irvin niet in orde te zijn, dus die kon uiteindelijk niet mee. Op het laaste moment hebben we Edith gevraagd met ons mee te gaan en die had daar wel heel veel zin in. We vertrokken 1 aug om 3 uur naar het vliegveld. Het lukte daar niet om de namen te veranderen dus heeft Edith gewoon een ticket gekocht daar, we wisten natuurlijk dat er in ieder een stoel vrij was omdat Irvin niet meeging.
De heenreis verliep zonder problemen, alles ging lekker snel. We kwamen om half 7 ’s morgens aan in Trinidad, hebben een guesthouse opgezocht met een 4 pers kamer, gezellig. De dag dat we aankwamen was het een feestdag daar, emancipation day. Hadden dus gelijk een leuke optocht om te bekijken. Het enige jammere was wel dat alle winkels gesloten waren. We konden geen geld halen, geen ticket voor de boot naar Tobago, geen auto regelen, helemaal nix… Gelukkig hadden we nog euro’s meegenomen en die hadden we op het vliegveld al omgewisseld.We hebben die avond lekker Japans gegeten, allemaal verschillende hapjes. De volgende dag zijn we vroeg opgestaan om een ticket te kopen voor de boot. De banken zijn daar in het weekend dicht, dus ook dat konden we nog niet regelen. Edith had ook nog een nieuw visum nodig om Suriname weer terug binnen te komen, maar ook dat kon weer niet in het weekend. We gingen die dag een auto huren, maar dat duurde verschrikkelijk lang allemaal. Hebben er wel een gekregen uiteindelijk om een uur of 1. Alleen ik mocht rijden omdat je ouder moest dan 25, en Edith had haar rijbewijs niet meegenomen. Die middag besloten we naar Maracas bay te gaan, het mooiste strand van Trinidad. We hadden niet zo heel veel benzine in de tank, maar op de kaart stond dat daar een bezine pomp was, dus daar zouden we wel gaan tanken dachten we. Ook hier rijden ze links, en allemaal heel smalle weggetjes en in de bergen enzo. Maar alles ging goed gelukkig. We kwamen aan daar, en toen bleek dat die pomp al 5 jaar niet meer open was, en de dichtstbijzijnde pomp was weer helemaal aan de andere kant van de berg, oeps…. Dat zouden we niet halen, echt weer iets voor ons. Gelukkig vonden we iemand die nog een jerrycan vol had staan die we konden kopen. Ondertussen was het alweer laat in de middag. Iedereen moest nodig plassen, dus we gingen even zwemmen twee aan twee (de anderen bleven dan bij de spullen), toen we eindelijk lekker op ons handdoekje lagen begon het keihard te regenen, dus we hebben echt genoten, haha! Nog even een broodje haai gegeten en weer terug omdat we niet in het donker wilden rijden. Zijn die avond lekker naar de bioscoop gegaan, trui en sokken mee want de airco staat volop aan, niet normaal joh!
De volgende dag weer vroeg op pad. We zijn naar Pitch Lake gegaan, een asfaltmeer. Daar zijn er drie van po de wereld, en die op Trinidad is de enige werkende, ze vertelden dat al het asfalt op de wereld daar vandaan komt, was wel leuk om eens te zien. Hebben nog een bad genomen daar, schijnt heel zuiverend te zijn… Daarna gingen we naar een mud volcano, we hadden een plaatje daarvan gezien, zag er wel mooi uit, dus dat moesten we natuurlijk ook zien. Zijn heel lang onderweg geweest, er staat daar niets aangeven op de weg. Uiteindelijk hebben twee mannen ons er helemaal naartoe gereden, komen we daar aan, ligt er een miezerig plasje modder met een doorsnee van ongeveer tien centimeter, sjongejonge. Zijn daar wel ongeveer 40 seconden geweest, even een foto en weer gegaan. Er stond nog wel een groot bord dat zij niet verantwoordelijk waren voor enige schade bij een eventuele uitbarsting, haha! Verder nog even een Hindoestaanse tempel op het water bekeken en weer lekker naar het guesthouse.
Die maandag konden we het visum regelen voor Edith, en naar de bank. Heel veel moest daar betaald worden met een creditcard, gelukkig had Dirry er eentje.
Dinsdag zijn we met de boot om half 7 vertrokken naar Tobago. Lekker strandhangen enzo. Zijn eerst naar Charlotville gegaan, hebben daar voor twee nachten een bungalow gehuurd aan het strand, was lekker hoor. Het huisje zag er alleen niet uit. Heel vies allemaal, het strand was ook niet zo mooi. Daarna doorgegaan naar Castara, daar was het super, dus zijn daar nog een hele week gebleven. Hadden een mooie 4 pers kamer gehuurd op een gezellig plekje dicht bij het strand, 2 minuten lopen. Hebben een boottocht gemaakt daar, heb nog twee vissen gevangen. Lekker gaan BBQ-en. Er zwemmen daar hele grote pijlstaartroggen. Sommige met een doorsnee van 1 meter. Super eng man, er zwom zo’n hele grote precies onder Dirry door. Niet geprikt gelukkig. Heb ook pelikanen gezien, leuk!
Hebben daar ook een dag een auto gehuurd om naar Pigeon Point te gaan, het mooiste strand van Tobago.
Het weekje daar was super rustig, lagen er vaak al om 20.30 in, en stonden helemaal zonder hulp van een wekker al voor 7 uur helemaal fris naast ons bed. Zijn dus lekker goed uitgerust allemaal.
Zijn nog 1 nacht in Trinidad geweest. De laatste dag nog een tijd achtervolgt door een vies mannetje. Niets gebeurd hoor. Gelukkig maar, want Trinidad is heel crimineel. Er zijn daar tot nu toe al ongeveer 331 moorden gepleegd, soms alleen maar voor het jatten van een ketting. Was dus best blij dat we nu weer veilig thuis zijn.
We hebben op de terugweg nog 6 uur vertraging gehad, beetje jammer. Kwamen zaterdag 16 aug om 7 uur thuis. Fijn om weer terug te zijn!!
Moet nu nog even een weekje werken, en daarna gaan we weer lekker voor 5 dagen naar Galibi voor een festival. Volgende keer meer!
Tot snel!

• 20 Augustus 2008 - 19:13

Annelies:

blijf je volgen tes! Leuk!
    dat het daar zo crimineel is...had ik niet gedacht...zeker niet op zo'n eiland!
    Leuke fotoos weer!!
    skype je eigenlijk ook??
    ik mag ook bijna weg!
    zin in!! Doei he?! X

• 20 Augustus 2008 - 19:42

Danielle:

Hey Tes,

wat een geweldig verhaal weer.
    en leuke foto's.
    dikke kus van je nicht

• 20 Augustus 2008 - 19:54

M@rijke:

Hoi Tess
    Leuk verhaal weer! Ik had al vaak gekeken of je wat geschreven had. Je bent de eerste dus. Ben ook blij dat jullie veilig "thuis" zijn.
    Veel plezier in Galibi!
    Kus voor jullie alle drie!

• 20 Augustus 2008 - 20:17

Nadine:

LOL! ziet er weer goed uit...nog even en dan gaan wij ook weer feestjes vieren!! joehoeee!! XXX

• 20 Augustus 2008 - 20:55

Simone:

he tes,

leuk weer een berichtje van je! Je hebt het zo te lezen nog steeds errug naar je zin! Moet zeggen dat ik het wel ook weer gezellig zou vinden als je weer in het kikkerlandje zou zijn hoor! Als je weer terug ben kan je een avontuurlijk weekend in Grunn komen houden hahaha!
    kussssssss

• 20 Augustus 2008 - 22:22

Dorle:

Hoi Tessa,
    Leuk om te horen hoe het met je gaat. Je hebt weer heel wat meegemaakt. Knap van je om links te rijden! Je gaat Suriname nog missen als je weer thuis komt (behalve het vieze en ongeorganiseerde natuurlijk) Ik wens je nog een fijne tijd. Volgende keer schrijf ik je wat uitgebreider. Liefs van Dorle

• 21 Augustus 2008 - 03:23

Anneke:

Klinkt goed man die vakantie! Leuke foto`s ook!En dan al bijna weer feesten. Bevalt je huisje? Xies An

• 22 Augustus 2008 - 06:44

Ingeborg:

Hi meis!

Leuk leuk leuk om alles weer te lezen. Ik zal je van de week nog even een mail sturen (moet ook nog reageren op je hyvesberichtje)...veel gebeurt hier. Nog een weekje en dan lig ik lekker met mijn kont in het zand van de Griekse stranden op Kreta. heel veel zin in!!

Tot mails.
    Liefs,
    Ingeborg

• 22 Augustus 2008 - 10:50

Mirjam En Thieu:

helemaal geweldig lieverd,
    mooie verhalen en foto's heerlijk.
    dikke kus,

• 22 Augustus 2008 - 11:53

Joz:

Hee T@zzzz cool zeg hee! Leuk verhaaltje weer! Ik mis je hoor, ben blij dat er niets gebeurd is daar. Stom vies mannetje. Tot snel! xxx je bruder.

• 22 Augustus 2008 - 22:12

Naomi:

Heeey Tessa!!
    Leuk om te lezen hoe het verder is verlopen allemaal. Klinkt weer als een groot avontuur, hahahahha :D! Geniet ze en doe de groeten aan die surinamer als hij een keer uit z'n hol komt de komende weken ;)

xxxx

• 23 Augustus 2008 - 17:21

Tessa P:

Heey Tessie,
    Het klinkt en ziet er allemaal echt geweldig uit joh. Veel plezier in Galibi en dat verhaal zien we ook weer tegemoet.

Dikke kus

• 23 Augustus 2008 - 18:52

Dianne:

Hoi Tes, wat maak je veel mee!!Wel erg leuk allemaal!!De foto's zijn ook erg leuk.Geniet er nog van. Di xx

• 26 Augustus 2008 - 14:22

Casper:

Mooi verhaal weer. Het gaat volgens mij ook wel erg makkelijk met de andere meiden. Gezellig.
    Lijkt wel het zomercarnaval in Rotterdam op de foto's. Erg gezellig.

Doei.